MAZURY 2010

Z inicjatywy Ks. Sebastiana i członków Rady Parafialnej w dniach 4-10 września odbył się Pierwszy Rejs Mazurski pod hasłem: PIĘKNO MAZURSKIEJ PRZYRODY.  Korzystając z dwóch łodzi żaglowych, grupa inicjatywna przepłynęła północną część Wielkich Jezior Mazurskich. Trasa rejsu:

- dzień 1: start w Bogaczewie na Jeziorze Bocznym, przez Jezioro Niegocin płyniemy do Giżycka,

- dzień 2: poranek w Giżycku z udziałem we mszy świętej w kościele p.w. Ducha Świętego Pocieszyciela, dalej przez kanał Łuczański, Jezioro Kisajno, Dargin ,Kirsajty, Mamry, wpływamy  na Święcajty z noclegiem w m. Ogonki,

- dzień 3: przez jezioro Święcajty i Mamry postój w Mamerkach i zwiedzanie bunkrów Kwatery Głównej niemieckich wojsk lądowych oraz niedokończoną ,w czasie wojny, budowę śluzy w Leśniewie Górnym. Później przez Mamry i rzekę Węgorapę nocleg w Węgorzewie,

- dzień 4: zwiedzanie Węgorzewa ( m.in zabytkowy kościół p.w. Św. Piotra i Pawła z początku XVII wieku oraz trójskrzydłowy zamek krzyżacki), a później przez Węgorapę , Mamry, Kirsajsty, Dargin i jezioro Sztynorckie nocleg w wiosce żeglarskiej Sztynort.

- dzień 5: przez jezioro Sztynorckie, Dargin, Kisajno, Tajty, kanał Niegociński wpływamy na Niegocin i cumujemy w Wilkasach. Tam zwiedzamy okolicę ( m.in. krótka modlitwa w kościele p.w. Św. Rafała Kalinowskiego).

- dzień 6: przez jezioro Niegocin i  Boczne odwiedzmy również jezioro Jagodne, na którym po dopłynięciu do zatoki Szymoneckiej wracamy na jezioro Boczne i kończymy rejs w Bogaczewie.

Mamy nadzieję na kontynuację rejsu w przyszłym roku.