ADRIATYK 2019

Na przełomie września i października 2019r, niespełna trzy tygodnie po zakończeniu rejsu mazurskiego, odbył się pierwszy rejs morski – Adriatyk 2019r. Z wielką ciekawością wyruszyliśmy ośmioosobowym zespołem w piątkowy ranek na południe Europy, aby po przejechaniu 700km, przez Czechy, Austrię i pagórkowatą Słowenię wieczorną kolację spędzić w okolicach Varazdina w Chorwacji. W sobotę zaś kolejne 400km chorwackimi autostradami pełnymi tuneli i mostów, aby wieczór spędzić już pod banderą polską, Swoszowickiego Klubu Żeglarskiego „Ósemka” i Rycerzy Kolumba na wyczarterowanej łodzi o nazwie Zdenka w porcie miasteczka Biograd na Moru. Niedzielne przedpołudnie rozpoczęliśmy od Mszy św. w pobliskim kościele (niegdyś cerkwi), a później wyszliśmy na morze adriatyckie. Podczas tygodniowego rejsu skorzystaliśmy w pełni z możliwości jakie daje pływanie morskie. Przede wszystkim odbyły się dwa pływania nocne, które dały nam niezapomniany bagaż doświadczeń. Podziwialiśmy wspaniałe widoki wysp chorwackich północnej Dalmacji oraz wspaniały błękit morza. Zdobyliśmy ostre brzegi wysepki Maslinjak niedaleko wyspy Ist i Molat. Przeciskaliśmy się przez wąskie cieśniny między wyspami, a także poczuliśmy siłę wiatru fenowego Bora, który „odwiedził” rejon Zadaru w czasie naszego rejsu.

Rejs po Adriatyku był pierwszym rejsem morskim, po kilku latach dyskusji i przygotowań. Doświadczenia zebrane w rejsach mazurskich, tu były widoczne na każdym kroku. Współdziałanie wszystkich członków załogi oraz wzajemna pomoc i zdyscyplinowanie w trudnych momentach było gwarancją bezpiecznej żeglugi i satysfakcji z rejsu.

Adriatyk to nowy akwen i nowe – inne – możliwości od rejsów mazurskich. A zatem – znów na morze?